YatırımX Ekonomi Beyaz eşya satışları 2024'te %7 arttı

Beyaz eşya satışları 2024'te %7 arttı

TÜRKBESD, beyaz eşya sektörünün gelecek yılına dair önemli değerlendirmelerde bulundu. 2024'te iç satışlarda %7 artış yaşanırken ihracatta %3 azalma gözlendi. Başkan Gökhan Sığın, sektörün rekabet gücünü korumak için ihracatı teşvik etme ihtiyacını vurguladı. Enerji verimliliği ise sektörün sürdürülebilirliğinde kilit rol oynuyor.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), gelecek yıl için sektörün durumu hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu. Dernek, beyaz eşya sektöründeki gelişmeleri analiz ederek geleceğe yönelik öngörülerini paylaştı. Sektördeki son durumu ve gelecek beklentilerini detaylı bir şekilde ele aldı. Bu değerlendirmeler, sektörün geleceği hakkında önemli ipuçları sunuyor.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı sonuçlarına dair değerlendirmelerini paylaştı.

Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Haier Europe, LG, Miele, Samsung, Versuni (Philips) ve Vestel gibi yerli, uluslararası, ithalatçı ve üretici firmaları bünyesinde barındıran TÜRKBESD’in paylaştığı bilgilere göre 2024 yılında 6 ana ürün grubunda geçen yıla kıyasla iç satışlarda %7’lik bir artış kaydedildi. İhracatta ise uzun süredir devam eden azalış trendi devam etti ve 2024 yılında bir önceki yıla kıyasla %3 oranında bir azalma gerçekleşti. Bu dönemde ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar, %-0,4 düşüşle önceki yılla neredeyse aynı seviyede 32.594.720 adet olarak gerçekleşti. İhracatta devam eden gerilemenin üretim adetlerine de yansıdığı görülürken 2024 yılında üretim miktarında bir önceki yıla göre %2’lik bir azalma kaydedildi.

Aralık ayında, geçen yıla kıyasla iç satışlarda %1 oranında bir düşüş yaşanırken ihracat tarafında ise yıllardır görülen küçülme devam ederek %11 oranında bir gerileme kaydedildi. Yüzde 7’lik üretim hacmi ile Avrupa’da birinci, dünyada ise en büyük ikinci üretim merkezi konumunda olan Türkiye beyaz eşya sanayinin 32 milyon adetlik üretim ve 22,5 milyon adetlik ihracat kapasitesi bulunuyor.

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, 60 bin doğrudan 600 bin dolaylı istihdam alanı sağlayan sektörün Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünya çapında rekabet ettiğini belirtti. “İhracatı teşvik edici politikalara daha fazla ihtiyaç duyulan bir dönemdeyiz” diyen Sığın, sektördeki küçülmenin kritik bir eşiğe ulaştığını vurgulayarak iç pazar büyümesine rağmen toplam pazar büyüklüğünün neredeyse aynı kaldığına dikkat çekti.

Gökhan Sığın, enerji verimli ürünlerin kullanımının çevresel, ekonomik ve sektörel sürdürülebilirliğin anahtarı olduğunu vurgulayarak, sektördeki üretim yapısını korumanın önemine işaret etti. Sığın'ın paylaştığı bir çalışmaya göre, buzdolabı gibi ürünlerde enerji verimliliği sayesinde %16'ya varan tasarruf sağlanmıştır.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı, küresel ekonomik zorluklar, enflasyon ve artan hammadde maliyetlerinin sektörü zorladığını belirterek maliyet yönetiminin kritik hale geldiğini vurguladı. Özkadı, girdi maliyetlerinin kontrol altına alınmasının ve sanayicilere destekleyici düzenlemelerin hayata geçirilmesinin gerekliliğine dikkat çekti.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz, sektörlerin rekabetçiliğini koruyabilmesi için girdi maliyetlerinin makul seviyelerde tutulmasının hayati önem taşıdığını belirtti. Yavuz, çelik ürünlerindeki fiyat artışlarının maliyetleri doğrudan etkilediğine işaret ederek sektörün yaşadığı zorluklara dikkat çekti.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, beyaz eşya sektörünün dev ekosistemi içerisinde yetkili servislerin önemine değinerek, tüketicilerin güvenliğini sağlamak adına doğru hizmet alımının kritik olduğunu vurguladı. Kuseyri, tüketicilerin resmi kanalları kullanarak yetkili servislere ulaşmalarını tavsiye etti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *