Pandemi sürecinde, herkesin evine giren hazır yüzey temizleyici mendiller, 180 milyon dolarlık bir pazar oluşturdu. Bu dönemde hijyenin önemi arttıkça, insanlar bu ürünlere daha fazla ilgi göstermeye başladı. Yüzey temizleyici mendiller, kolay kullanımı ve etkili temizlik sağlamasıyla tercih ediliyor. Bu sektördeki büyümenin devam etmesi bekleniyor.
Mendilin formülü, piyasada çok bilinen markalardan değil, Aksan Kozmetik'in Ar-Ge laboratuvarlarından çıktı.
Geçtiğimiz akşam küçük bir grup gazeteciyle sohbet yemeğinde bir araya gelen Aksan Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kutanoğlu, ilginç bir hikayeyi paylaştı. Ar-Ge'deki arkadaşlarının bulduğu formülasyonu reddettiklerini ancak sonradan büyük ilgi görmesiyle Türkiye'de yeni bir kategori oluşturduklarını belirtti.
Şirket, yüzey temizleme mendillerinde yakalanan ivmeyi sürdürmek için 21 Şubat'ta bir lansman hazırlığı içinde. Kutanoğlu, geliştirdikleri formülü dünyanın en büyük ev bakım markalarına götürdüklerini ve Amerika merkezli dev markalardan biriyle anlaştıklarını açıkladı.
Yemekte edinilen bilgilere göre, pazara sunulacak yeni ürün üst segmentte yer alacak ve Mart ayında piyasaya sürülmesi planlanıyor. Kutanoğlu, ürünün pazarı büyüterek şirketin hedeflerine katkı sağlayacağını belirtti.
Kutanoğlu, ilk aşamada 3 milyon adet mendil üreteceklerini, ancak bu üretimi 5 milyona çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Ayrıca, global pazarda büyümeleri durumunda yeni yatırımlar yapacaklarını ve üç ay sonra Kahramanmaraş'ta yeni bir fabrika açacaklarını belirtti.
Yüzey temizleme mendilleri, Aksan Kozmetik'in büyüme hedeflerine önemli katkı sağlıyor. Kutanoğlu, geçen yıl yüzde 25 büyüdüklerini ve bu yıl için 100 milyon dolarlık bir ciro hedeflediklerini paylaştı.
Zafer Kutanoğlu, ilginç hikâyeyi şöyle anlattı :“Ar-Ge’deki arkadaşımız formülasyonu buldu, bize getirdi. Normalde çok fazla ülke gezeriz, trendleri iyi takip ederiz. Karşımıza büyük bir paket geldi. Bu çok ağır dedik, reddettik. Sonra mesul müdürümüz başka bir marka ilgileniyor, formülü verelim mi diye sordu. Verin dedik. Öyle bir ilgi gördü ki, Türkiye’de yeni bir kategori açıldı. Pazarın yüzde 80’ini o marka aldı. Sonra biz de kendi markamızla pazara girdik. Deepfresh markası, şirketimizin doviz bazında yüzde 25 büyümesini sağladı. Ve Türkiye’de sadece 1.5 yılda 180 milyon dolarlık yüzey temizleme mendili pazarı oluştu.”