Dolar currency
37,9209
-0.09%
YatırımX Ekonomi Tüketiciyi aldatan reklamlara 29,1 milyon liralık ceza

Tüketiciyi aldatan reklamlara 29,1 milyon liralık ceza

Reklam Kurulu, mevzuata aykırı olduğu belirlenen 188 dosyaya toplamda 29,1 milyon lira para cezası ve durdurma cezası verilmesine karar verdi. Ayrıca, 1 dosya için tedbiren durdurma kararı alındı. Bu kararlar, reklam sektöründe mevzuata uymayan uygulamaların cezalandırılmasına yönelik önemli adımlar olarak değerlendiriliyor. Kurulun aldığı kararlarla ilgili detaylar yakın zamanda kamuoyuyla paylaşılacak.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu'nun yaptığı incelemelere ilişkin detaylar paylaşıldı.

Kurulun 16 Ocak'ta gerçekleştirdiği toplantıda, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar üzerine yapılan incelemeler neticesinde 189 dosyanın mevzuata aykırı olduğu tespit edildi. Geçen yıl 277 milyon liranın üzerinde para cezası uygulayan Kurul, bu ayki toplantıda 209 dosyayı inceledi.

Toplamda 29 milyon 136 bin 384 lira idari para cezası uygulanan dosyalar arasında, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi adına 10 dosyada erişim engeli idari tedbiri uygulanmasına karar verildi. Ayrıca, 1 dosya hakkında tedbiren durdurma kararı alınırken, 188 dosya için reklam durdurma cezaları verildi.

Açıklamada, finansal piyasalara ilişkin konuların toplantıda öne çıktığı ve tüketicilerin çevreye duyarlılığının istismar edilmesini önlemek amacıyla bankacılık sektöründeki uygulamaların incelendiği belirtildi.

Yapılan incelemelerde, kredi reklamlarında yer alan vaatlerin daha şeffaf bir şekilde sunulması gerektiği vurgulandı. Çevreye duyarlılık vurgusu yapılan reklamların gerçekte ne kadar etkili olduğunun açıkça belirtilmesi gerektiği ifade edildi.

Finansal sözleşmelere taraf olan tüketicilerin en uygun kredi tekliflerini seçebilmesi ve sektörde adil rekabetin sağlanabilmesi için kredi reklamlarında tüm maliyetlerin net bir şekilde belirtilmesi gerektiği vurgulandı. Bu kapsamda, gizli maliyetlerin tüketicilerden saklanmasının önüne geçilmesi gerektiği belirtildi.

Bir finansman şirketinin araç kampanyası reklamında, kredinin gerçek maliyetini yansıtan bilgilerin eksik olduğu tespit edildi. Bu sebeple, söz konusu reklamların durdurulmasına karar verildi.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *