Reklam Kurulu, mevzuata aykırı olan reklamlar için 32,5 milyon lira idari yaptırım kararı verdi. Bu karar, reklam sektöründeki kuralların ve yasal düzenlemelerin ihlal edilmesinin caydırıcı bir önlem olarak kabul edilerek alındı. Söz konusu kararın, reklam endüstrisinde disiplin uygulamaları açısından örnek teşkil edeceği düşünülüyor.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu'nun 13 Mart'taki toplantısında 141 dosyanın incelendiği ve bunlardan 131'inin mevzuata aykırı bulunduğu belirtildi. Ayrıca, bir dosya hakkında da tedbiren durdurma kararı alındığı vurgulandı.
Hazır Giyim Sektörüne 4,8 Milyon Lira İdari Para Cezası Uygulandı
Reklam Kurulu denetimleri sonucunda hazır giyim sektöründe aykırılık tespit edilen 8 dosya için toplamda 4 milyon 800 bin lira idari para cezası verildi. Ayrıca, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli idari tedbiri uygulanacak dosyalar da belirlendi.
Sıfır Faizli Kredi Reklamları İncelendi
Son dönemde otomotiv şirketlerinin sıkça kullandığı "yüzde sıfır faiz" temasıyla yapılan kampanyalar da gözden geçirildi. Reklamların tüketicileri yanıltıcı olduğu ve faiz oranlarıyla ilgili gerekli bilgilerin verilmediği tespit edilerek tedbiren durdurulmasına karar verildi.
Kaynak:TRT