Bolu Kartalkaya'da her yıl binlerce turisti ağırlayan Grand Kartal Otel'de çıkan yangın, 76 kişinin hayatını kaybetmesine yol açtı. Yüksek ücret politikası ve ihmal iddiaları nedeniyle otel, büyük eleştirilerin hedefi haline geldi.
Yangın haberinin ardından hızla olay yerine gelen kurtarma ekipleri, felaketi kontrol altına almak için yoğun çaba sarf etti ve saatler süren mücadele ile alevleri söndürdü. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ekipleri, otelde mahsur kalan vatandaşlar için arama kurtarma çalışmalarını sürdürdü. Ancak, iddialara göre AFAD ekiplerinden otelde dinlenmek için ücret talep edildi
Çalışmalarına devam eden AFAD ekipleri, 24 saatten uzun süre sonra dinlenme ihtiyacı duydu. Bunun üzerine otelin yanmayan bölümünde konaklamak istediler. Fakat iddiaya göre otel yetkilileri, bu taleplerine karşılık olarak ekiplerden ücret istedi. V100 muhabirinin aktardığına göre, olay şu şekilde gelişti:
"Yangının yol açtığı büyük felakete rağmen, otelin hemen yanındaki küçük bir bina da otel tarafından işletiliyor. AFAD ekipleri, 24 saatlik zorlu çalışmaların ardından dinlenmek için bu binada konaklama talebinde bulundu. Ancak otel yetkililerinin, otelin yanmayan bölümünde kalmak için ekiplerden ücret talep ettiği belirtiliyor. Bugün ayrıca resepsiyona yeni telefonlar geldi ve otelde konaklamak isteyen diğer misafirlerin olduğu öğrenildi."