İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, moda endüstrisinin önde gelen sektörler arasında bulunduğunu vurgulayarak, IFCO'da 180 ülkeden 150 bin ziyaretçinin ağırlandığını ve 7. fuarın sektörü küresel rekabette daha da güçlendireceğini belirtti.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) iştiraki İTKİB Fuarcılık A.Ş. tarafından şubat ayında 7’incisi organize edilecek olan, IFCO İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı 5-8 Şubat 2025 tarihleri arasında düzenlenecek.
IFCO, 500’ün üzerinde katılımcıyı 30 binin üzerinde ziyaretçi ile İstanbul Fuar Merkezi’nde buluşturacak.
Moda endüstrisinin katma değerli üretimi, istihdama katkısı ve ihracatı ile ülke ekonomisi için stratejik rol oynadığını söyleyen İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, en çok ihracat gerçekleştiren sektörler arasında yıllardır hep ilk üçte yer aldıklarını kaydetti.
Paşahan, Türkiye’nin moda sektöründe dünyanın altıncı, Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük tedarikçisi olduğunu hatırlatarak, “Moda endüstrisinin geçmişte olduğu gibi orta ve uzun vadede ülke ekonomimiz için kritik önemini koruyacağına inanıyoruz.
Tüm stratejilerimizi ve gelecek planlarımızı bu bilinçle kurguluyoruz. Bugün üretimde marka ülkeyiz. Çok güçlü bir üretim alt yapımız ve bilgi birikimimiz var.
Markalarımız 100’ü aşkın ülkede 3 binden fazla mağazayla sektörümüzü temsil ediyor. Bu tablonun verdiği özgüvenle yenilikçi, yaratıcı, küresel rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa etmek için çalışıyoruz.
Avrupa’nın en büyüğü oldu Sektörün yıllarca IFCO gibi bir fuara kavuşmanın hayalini kurduğunu belirten Paşahan, bu sezon 7.'si düzenlenecek IFCO’nun 'Avrupa’nın en büyük Hazır Giyim ve Moda Fuarı' haline geldiğini dile getirdi.
Projeleriyle sektörün dijital ve yeşil dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen İHKİB, Avrupa Birliği (AB) IPA-2 projeleri kapsamında gerçekleştirdiği, “Tasarımdan Üretime: Hazır Giyim sektöründe Dijital Dönüşüm Projesi’ni (METAMORPHOSIS) tamamladı.