Dolar currency
38,1950
0.46%
YatırımX Piyasa Çinli Elektrikli Araçlar Avrupa’da Düşüş Yaşıyor!

Çinli Elektrikli Araçlar Avrupa’da Düşüş Yaşıyor!

Çinli elektrikli araç (EA) üreticileri, Avrupa'nın elektrikli araç pazarındaki paylarını önemli ölçüde kaybetmiş durumda. Yeni tarifeler, bölgeye otomobil ithalatının maliyetini yüzde 35’e kadar artırınca, Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki payı son sekiz ayın en düşük seviyesine geriledi. Otomotiv araştırma şirketi Dataforce’a göre, Kasım ayında BYD ve SAIC Motor Corp.'un MG markası gibi üreticiler, Avrupa'daki elektrikli araç kayıtlarının yalnızca yüzde 7,4’ünü oluşturdu. Bu oran, Ekim ayında yüzde 8,2 iken, Mart ayından bu yana görülen en düşük seviyeyi işaret ediyor.

Avrupa Birliği tarafından gerçekleştirilen bir soruşturma sonucunda, Çin'in elektrikli araç sektörüne sağladığı devlet teşviklerinin, Çinli üreticilere haksız bir rekabet avantajı sağladığı ortaya çıkmıştı. Uzun süren müzakerelerden sonuç alınamayınca, Avrupa, Çin'in elektrikli araçlarına ek gümrük vergileri getirme kararı aldı. Bu karar, yalnızca Çin menşeli elektrikli araçları değil, BMW AG ve Tesla Inc. gibi Batılı markaların Çin’de üretilen araçlarını da etkiliyor. Ancak, uygulanan tarifelerin oranı, her otomobil üreticisinin aldığı devlet desteği ve AB ile işbirliği yapıp yapmadığına bağlı olarak değişiyor.

MG'nin sahibi olan devlet destekli SAIC, Avrupa'daki en çok etkilenen şirketlerden biri oldu ve tarifelerin toplamda yüzde 45 oranına ulaşmasıyla büyük bir darbe aldı. Uzun yıllar Avrupa’nın en çok satan Çinli otomobil markası olan SAIC, Jato Dynamics adlı araştırma şirketinin verilerine göre, Kasım ayında yıllık satışlarında yüzde 58 oranında bir düşüş yaşadı. Bu düşüş, Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki zorluklarla karşılaştığının bir göstergesi.

Bununla birlikte, MG’nin gerilemesinin aksine, BYD büyümeye devam etti. BYD’nin Avrupa’daki satışları, Kasım ayında iki katından fazla artarak 4.796 araca ulaşmış durumda. BYD, düşük pil maliyetleri ve üretim verimliliği sayesinde fiyat avantajı sağlamış olsa da, Çinli üreticilerin karşılaştığı engeller, ABD ve Avrupa’da uygulanan korumacı politikalarla daha da belirginleşiyor. Çinli otomobil üreticileri, ABD pazarından büyük ölçüde dışlanmışken, Avrupa’da da benzer bir dirençle karşılaşıyorlar.

Çin’in küresel elektrikli araç ihracatı, Kasım ayında bir yıl öncesine göre yüzde 19 oranında düşerken, Avrupa Birliği'ne yönelik ihracat ise yüzde 23 oranında bir azalma gösterdi. Bu düşüş, Çinli otomobil üreticilerinin dış pazarlarda karşılaştığı zorlukların arttığını ortaya koyuyor.

Avrupa’da yanmalı motorlu araçlardan elektrikli araçlara geçiş süreci, bazı zorluklarla karşılaşmış durumda. Almanya, Fransa ve İtalya gibi ülkelerde, otomotiv sektöründe çalışan yüzbinlerce işçi bulunuyor ve bu ülkeler, elektrikli araçlara geçişi hızlandırmaya çalışırken yerel üreticileri koruma amacı güdüyor. Bu durum, Çinli üreticilerin Avrupa'daki stratejilerini yeniden gözden geçirmelerine ve üretim süreçlerini yerlileştirmelerine yol açtı. Ancak, bu çabaların olgunlaşması zaman alacak ve Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki geleceği belirsizliğini koruyor.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *