Mavi Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş. (MAVI), 2024 yılı 4. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı ve İnfo Yatırım Menkul Değerler A.Ş., şirketin finansal performansını şu şekilde değerlendirdi:
Mavi Giyim, 2024'ün dördüncü çeyreğinde TMS 29 dahil finansal verilerde beklentilere paralel olarak 9,1 milyar TL ciro, 1,2 milyar TL FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi kar) ve 95 milyon TL net kar açıkladı. Net kar, konsensüs beklentilerinin biraz altında kalırken, bu sapmanın yaklaşık 85 milyon TL'lik ertelenmiş vergi gelirinden kaynaklandığı düşünülüyor. Son çeyrekte yükselen FAVÖK marjı ise brüt marjın 120 baz puanlık etkisiyle iyileşti. Şirketin güçlü satış disiplini ve doğru fiyatlama stratejisi, finansal sonuçları olumlu yönde etkiledi. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla ciro yatay kalırken, net kar %130 oranında arttı. 2024 yılı genelinde ise 2023 yılına göre ciro %3, FAVÖK %2 ve net kar %7 arttı.
TMS 29 hariç verilerle bakıldığında, dördüncü çeyrekte ciro 8,7 milyar TL, brüt kar 4,5 milyar TL, FAVÖK 1,6 milyar TL ve net kar ise 713 milyon TL olarak gerçekleşti, bu da beklentilere paralel bir performansı işaret etti. 2024 yılı sonunda, TMS 29 hariç ciro %61 artışla 32,6 milyar TL'ye, brüt kar %63 artışla 17,6 milyar TL'ye, FAVÖK %49 artışla 7,2 milyar TL'ye ve net kar %38 artışla 4,0 milyar TL'ye yükseldi.
2024 yılı satışlarının %68'i perakende, %22'si toptan ve %10'u e-ticaret kanallarından elde edildi. Gelirin %90'ı ise Türkiye'den sağlandı. 4Ç24'te Türkiye'deki birebir mağaza satışları TL bazında %3,9, adet bazında ise %3 azaldı. Ancak, 2024 yılı boyunca sepet başı harcama %0,9 büyüdü. Aynı dönemde, Türkiye'deki giyim ve ayakkabı sektörü enflasyonu %28 olarak kaydedildi.
Şirket, 2024'te 18 yeni mağaza açtı ve iki mağaza kapattı. Ocak 2025 sonu itibarıyla toplam perakende mağaza sayısı 352'ye yükselecek. 2025 yılı için Türkiye'de 20 yeni mağaza açılışı ve 15 mağazada m2 büyümesi hedefleniyor. Ayrıca, Kuzey Amerika'da da 8 yeni mağaza açılması planlanıyor.