Dolar currency
38,1588
0.3%
YatırımX Piyasa Vodafone Türkiye 18 Yılda 234,4 Milyar TL Yatırım Yaptı

Vodafone Türkiye 18 Yılda 234,4 Milyar TL Yatırım Yaptı

Vodafone Türkiye, son 18 yılda yaptığı yatırımlarla önemli bir büyüme kaydetti. Şirket, toplamda 234,4 milyar TL'lik yatırım yaparak, Türkiye'nin ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağladı. Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Engin Aksoy, şirketin yaptığı yatırımların yalnızca büyüme hedeflerini değil, aynı zamanda Türkiye'nin geleceğine duydukları güveni de yansıttığını belirtti. Aksoy, ülkenin yatırım iklimine katkı sağlama misyonlarının sürdüğünü ve bu doğrultuda önemli adımlar attıklarını vurguladı.

2024 yılı itibariyle, Vodafone Türkiye, yeni nesil bağlantı ve dijital hizmetler alanında sektörün en hızlı büyüyen şirketi olma hedefini taşımaktadır. Bu doğrultuda, geçtiğimiz yıl mobil şebekelerine yapılan yatırımlar bir önceki yıla göre iki katına çıkarak, önemli baz istasyonları kurulmuş ve kapasite artırımı sağlanmıştır. Ayrıca, mağazalarının dijital dönüşümü için 410 milyon TL'lik yatırım yapılmıştır. Vodafone, 2007-2023 yılları arasında Vakıf projelerine 270 milyon TL’lik yatırım yaparak 1,5 milyar TL’lik sosyal katkı sağlamıştır. Ayrıca, voleybol sponsorluğu kapsamında 5.5G destekli altyapı için 9 milyon TL'lik bir yatırım yapılmıştır. Veri merkezi ve güneş enerjisi alanlarında ise her biri 100 milyon dolar değerinde iki önemli ortaklık imzalanmıştır. En önemli yatırım alanlarından biri de 5G hazırlıklarıdır; şirket, 5G'nin resmi olarak devreye girmesini dört gözle beklemektedir.

Ocak-Eylül 2024 döneminde yapılan yatırım miktarı ise 10 milyar TL’yi bulmuştur. Şirket, Nisan-Eylül 2024 arasında servis gelirlerinde 42,1 milyar TL’ye ulaşırken, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı 15 milyar TL olarak kaydedilmiştir. Vodafone Türkiye'nin mobil abone sayısı 25,4 milyon, sabit genişbant abone sayısı ise 1,4 milyon olmuştur. Dijital kanallar olan Vodafone Yanımda ve Online Self Servis üzerinden aylık aktif müşteri sayısı 17,6 milyona ulaşmış, bu müşteriler tarafından yapılan aylık etkileşim 304 milyon olarak gerçekleşmiştir. Vodafone Pay’in kullanıcı sayısı 8,3 milyon, dijital asistan TOBi'nin aylık kullanıcı sayısı ise 8,5 milyona yükselmiştir.

Vodafone, müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla başlattığı kültürel dönüşüm sürecinde 500’den fazla iyileştirme aksiyonu uygulamış ve müşteri memnuniyetinde önemli bir artış sağlamıştır. 2022’den bu yana yapılan anketlerde müşteri memnuniyeti puanı 32 puan artarak 5 üzerinden 4,55’e ulaşmıştır. Müşteri hizmetlerinde ise kadın çalışan oranı %80 olup, 4.500 müşteri temsilcisiyle hızlı ve etkili bir hizmet sunulmaktadır. TOBi dijital asistanının yardımıyla aylık 30 milyon sohbet gerçekleşmiş ve self servis memnuniyetinde 54 puanlık bir artış sağlanmıştır.

Kurumsal müşterilere yönelik olarak Vodafone Business, 1,7 milyon kurumsal müşteriye hizmet vermekte olup, bunların arasında küçük ölçekli esnaf sayısı 1,6 milyon, orta ve büyük ölçekli müşteri sayısı ise 70 binden fazladır. Vodafone Business, bulut, siber güvenlik, nesnelerin interneti gibi alanlarda hizmet vererek önemli bir büyüme göstermiştir. Şirketin kurumsal gelirleri, ikinci çeyrekte %109,9 oranında artmıştır.

Kadın çalışan oranını 2027 yılında %50’ye çıkarma hedefi koyan Vodafone, aynı zamanda genç yeteneklere de yatırım yapmaya devam etmektedir. Şirket, 17 yılda 800’ü aşkın genci bünyesine katmış, çalışanlarının global kariyer fırsatlarından yararlanabilmesini sağlamıştır.

Veri güvenliği konusunda da kapsamlı önlemler alarak, şirket içindeki veri koruma kültürünü güçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmaktadır. Çalışanlarına düzenli eğitimler verilmekte ve veri koruma standartları tüm süreçlerde uygulanmaktadır.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *