Dolar currency
38,0958
0.14%
YatırımX Şirket Haberleri BMW'de Tarifelerden Payına Düşeni Aldı

BMW'de Tarifelerden Payına Düşeni Aldı

BMW Group, Çin'deki zorlu rekabet ve ekonomik zorluklar nedeniyle ilk çeyrekte satışlarında yüzde 1,4 düşüş yaşadı. BMW, pazardaki rekabeti artırmayı hedefleyen stratejik adımlar atmayı planlıyor.

Alman otomobil üreticisi BMW Group, Çin'deki rekabetin ve ekonomik zorlukların etkisiyle ilk çeyrekte satışlarında yüzde 1,4'lük bir düşüşle karşılaştı. Bu durum, şirketin küresel performansını olumsuz yönde etkiledi ve dikkatleri üzerine çekti. BMW, zorlu döneme rağmen pazardaki rekabeti artırmayı hedefleyen stratejik adımlar atmayı planlıyor.

BMW Group, 2021 yılının ilk çeyreğine ilişkin satış rakamlarını paylaştı. Verilere göre, şirketin araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,4 azalarak 586 bin 149'a düştü.

BMW Group'un elektrikli araç satışları ise aynı dönemde yüzde 28,5 artarak 157 bin 495'e yükseldi. Bu artış, şirketin sürdürülebilir mobilite alanındaki başarısını gösteriyor.

Grubun ana markası BMW'nin araç satışları ise yüzde 2 azalarak 520 bin 142'ye geriledi. Almanya'da ise satışlar yüzde 1,3 düşüşle 61 bin 264'e geriledi.

Amerika kıtasında ise BMW Group'un satışları yüzde 5,4 büyüyerek, 94.591'i ABD'de olmak üzere toplam 114 bin 313 araca ulaştı. Bu bölgedeki büyüme dikkat çekici.

Şirketin en büyük pazarı olan Çin'deki araç teslimatları, Mini markası da dahil olmak üzere yüzde 17,2 azalarak 155 bin 195'e düştü. Çin'deki tüketicilerin küresel ticaret endişeleri nedeniyle harcamalardan kaçınması, Mercedes-Benz ve Volkswagen gibi şirketlerin de bu pazardaki satışlarını olumsuz etkiliyor.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *