YatırımX Startup Radarı Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Artık Sanipak Adıyla Yola Devam Ediyor

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Artık Sanipak Adıyla Yola Devam Ediyor

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, 55 yıllık geçmişiyle temizlik ve hijyen sektöründe liderliğini sürdürürken, globalleşme ve sürdürülebilirlik stratejileri doğrultusunda 6 Ocak 2025 itibarıyla Sanipak adıyla yoluna devam edeceğini duyurdu

Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, 55 yıl boyunca temiz ve sağlıklı bir yaşam sunmayı hedefleyen markalarıyla sektördeki liderliğini pekiştirdi. Globalleşme ve sürdürülebilirlik stratejileri doğrultusunda, şirket isim değişikliğine giderek 6 Ocak 2025 itibarıyla "Sanipak" adıyla yoluna devam edeceğini duyurdu.

Sanipak, hijyen ve sağlık anlamına gelen İngilizce “sanitary” ile Türkçe’de "temiz" anlamına gelen "pak" kelimelerinin birleşimiyle oluşturuldu. Şirketin tarihi, 1969’da İpek Kağıt’ın kurulmasıyla başladı ve Türkiye’nin ilk markalı temizlik kağıtları üretimini gerçekleştiren şirket, Selpak ve Solo markaları ile sektörde öncülük etti. Bugün, markalı temizlik kağıtları pazarında lider konumda olan Sanipak, aynı zamanda kişisel hijyen ve sağlık alanlarında da pazar liderliğini sürdürüyor.

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, şirketin uluslararasılaşma yolculuğunun da etkisiyle isminin Sanipak olarak değiştirildiğini belirtti. Bu değişiklik, şirketin sürdürülebilirlik vizyonunu ve küresel hedeflerini yansıttığı gibi, 'tüketim' kelimesinin çıkartılmasıyla daha modern bir yaklaşımı da simgeliyor.

Sanipak CEO’su Bülent Kozlu ise, Türkiye’deki temizlik kağıtları pazarında lider olduklarını ve yurtdışındaki yatırımlarının hızla büyüdüğünü belirterek, yeni isimle daha geniş coğrafyalara hitap etmeyi hedeflediklerini açıkladı. Şirket, Fas’taki yatırımları ve ihracat odaklı stratejileriyle, özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında güçlü bir varlık gösteriyor. Sanipak, 60’tan fazla ülkeye ihracat yaparak, Türkiye temizlik kağıtları ihracat liderliğini elinde bulunduruyor

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *