Madame Coco CEO'su Cem Işık, 2024 yılı itibarıyla şirketlerinin yüzde 190 oranında büyüdüklerini ve şu anda 24 farklı ülkede faaliyet gösterdiklerini belirtti. Büyüme stratejilerini ise şu şekilde açıkladı:
"2025 yılı için büyüme beklentimiz oldukça yüksek. 2024'te yüzde 190'lık bir büyüme sağladık. Mağaza açılışlarına bakıldığında 2024'te 311 mağaza açtık. Yurtdışında 24 ülkede yer alıyoruz ve ilk çeyrekte Güney Afrika’yı da dahil edeceğiz. Türkiye'de neredeyse her bölgede mağazalarımız var. Avrupa'da ise ciddi bir genişleme gösterdik. E-ihracat ile entegrasyonlarımızı tamamladık, Düsseldorf’ta depo kiraladık ve Kasım ayında 'MadameCoco.com' Avrupa sitesini devreye aldık. Artık 10 farklı dilde, 32 ülkeye 48 saat içinde teslimat yapabiliyoruz."
Mağaza açılışlarının yanı sıra Avrupa'da büyümeye devam ettiklerini ifade eden Işık, Yunanistan, Kosova, Makedonya, Sırbistan, Bosna-Hersek, Bulgaristan ve Belçika’da mağazalar açtıklarını, Hollanda’da da yeni mağaza açtıklarını ve Paris’te ilk anlaşmalarını imzaladıklarını belirtti. Fransa’daki mağaza sayısının yıl sonuna kadar 10-14 arasında olmasını beklediklerini söyledi. İspanya’da depo arayışlarının devam ettiğini, böylece Güney Avrupa ülkelerine daha hızlı ürün teslimatları yapabileceklerini vurguladı.
E-ticaretin de önemli bir büyüme alanı olduğunu belirten Işık, "E-ticaret oranımız yüzde 22'den yüzde 24’e yükseldi. Hem mağazalaşma hem de e-ticaret alanında doğru adımları attık ve müşterilerimiz bu büyümeyi takdir ediyor. 2025'te büyümemizin yüzde 200'ün üzerinde olacağına inanıyoruz" dedi.
Müşteri memnuniyetine büyük önem verdiklerini ifade eden Cem Işık, şirketin 2024 yılındaki enflasyon oranının yüzde 29 olduğunu ve sektör ortalamasının yüzde 50’nin üzerinde olduğunu belirtti. Ayrıca, "Müşteri fiyat ve kalite performansına daha fazla önem veriyor. Biz de bu doğrultuda, müşteriye saygı göstererek ve onların beklentilerini anlamaya çalışarak başarıya ulaşıyoruz" dedi.
Maliyet artışlarıyla ilgili de konuşan Işık, kira artışlarının önemli bir maliyet kalemi olduğunu vurguladı ancak mağaza açılımının ve doğru stratejilerin maliyet baskısını hafifletmeye yardımcı olduğunu ifade etti.
Kadın istihdamına verdiği önemi de dile getiren Cem Işık, şirketin çalışanlarının yüzde 81'inin kadın olduğunu belirtti. "Türkiye'de iş hayatından kopmuş, ancak yeniden çalışma hayatına katılmak isteyen kadınlara 'marka elçisi' olarak fırsat tanıyoruz. Bu uygulama, yurtdışındaki operasyonlarımızda da hayata geçirilecek" dedi.
Son olarak üretim konusunda da açıklamalarda bulunan Işık, şirketlerinin üretiminin yüzde 77’sinin Türkiye’de yapıldığını, geri kalan kısmın ise yurtdışından temin edildiğini söyledi. "500’den fazla tedarikçimiz var ve bunların 20'si işimizin büyük bir kısmını üstleniyor. Bu büyüme sürecinde ürün tedariği bizim için kritik, bu yüzden tedarikçilerimize güvenmek ve doğru ürünü doğru fiyata, doğru zamanda müşteriye sunmak zorundayız" diyerek, maliyet artışlarının kendilerine olumsuz etkilerini minimumda tutmaya çalıştıklarını ifade etti.
2025'te de krizlerin fırsatları beraberinde getireceğini ve şirketin bu zorlukları aşarak büyümeye devam edeceğini belirtti.