Meta CEO’su Mark Zuckerberg, yatırımcılarla gerçekleştirdiği bir toplantıda, 2025 için en önemli hedeflerinden birinin "OG Facebook’a dönüş" planını duyurdu. Şirket, Facebook’u eski popülerliğine kavuşturmak için büyük değişikliklere gitmeyi hedefliyor. Ancak, bu değişikliklerin ne şekilde yapılacağına dair detaylı bilgiler henüz paylaşılmadı.
Zuckerberg, "OG Facebook" planlarıyla ilgili soruları yanıtlayarak, bu stratejinin Meta'nın önümüzdeki dönemde odaklanacağı alanlardan biri olduğunu ve şirketin bu konuya hem yatırım yapmayı hem de zaman ayırmayı düşündüğünü belirtti. Ayrıca, "Facebook'u kültürel açıdan daha etkili hale getirebilmek için birçok fırsat olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.
Bu değişikliklerin, Facebook'un ilk günlerine benzer bir kullanıcı deneyimi sunmayı amaçladığını ifade eden Zuckerberg, bu dönüşüm sürecinin kısa vadede iş sonuçlarını etkileyebileceğini ve gelirlerde bazı daralmalar yaşanabileceğini de belirtti. Ürün değişikliklerinin altı ay içinde hayata geçmesi bekleniyor
Facebook’un, genç kullanıcıları tekrar platforma çekme çabası, özellikle Z kuşağının ve gençlerin TikTok gibi alternatif sosyal medya platformlarına yönelmesi nedeniyle zor bir süreç olabilir. EMarketer’ın yaptığı bir araştırmaya göre, ABD'deki 18-24 yaş arasındaki gençler TikTok’ta daha fazla vakit geçirirken, Facebook’un kullanım oranı giderek düşüyor. Pew Research’ün 2024’teki verilerine göre ise, 13-17 yaş arası gençlerin Facebook kullanım oranı 2014-2015 yıllarındaki yüzde 71 seviyesinden 2023’te yüzde 33’e gerilemiş durumda.
Meta, Facebook'un gençler arasında tekrar popüler olmasını sağlamak için 2020’de "Facebook Campus" adında bir özellik sunmuştu, ancak bu girişim beklenen ilgiyi görememiş ve bir buçuk yıl içinde kapatılmıştı.