Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yapılan "Global500-Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025" çalışmasının sonuçlarına göre, Apple, 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle geçen yıl olduğu gibi dünyanın en değerli markası oldu. Bu rakam, şirketin marka değerinin 2024 yılında 516,6 milyar dolar olduğunu gösteriyor.
Apple'ı yaklaşık 461,1 milyar dolarla Microsoft, 413 milyar dolarla Google takip etti. Microsoft'un marka değeri bir önceki yıla göre 340,4 milyar dolardan 461,1 milyar dolara yükseldi. Google'ın marka değeri ise 333,4 milyar dolardan 413 milyar dolara çıktı.
Global 500 listesinde ABD şirketleri ön plana çıktı. Amazon, 356,4 milyar dolarlık marka değeriyle 4. sırada yer alırken, Walmart 137,2 milyar dolarla 5. sırayı, Samsung 110,6 milyar dolarla 6. sırayı, Tiktok 105,8 milyar dolarla 7. sırayı, Facebook 91,5 milyar dolarla 8. sırayı, NVIDIA 87,9 milyar dolarla 9. sırayı, State Grid 85,6 milyar dolarla 10. sırayı aldı.
Araştırma sonuçlarına göre, ABD, en değerli markaların ülkesi konumunda. Global 500 listesindeki şirketlerin 190'ı ABD'li firmalardan oluşurken, Çin 55, Japonya 36, Fransa 35, Almanya 27 ve İngiltere 17 şirketle temsil edildi.
Türkiye'den herhangi bir markanın listede yer almaması dikkat çekiyor. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner'e göre, Türk markalarının küresel ölçekte değer kazanabilmesi için ulusal markalaşma hareketine ihtiyaç var. Örnek vermek gerekirse, en değerli Türk markasının marka değeri 4,9 milyar dolar iken, dünya genelinde en alt sırada yer alan markanın değeri giderek artıyor.
Brand Finance verilerine göre, dünyanın en değerli 500 markasının toplam değeri yıldan yıla yüzde 10 artarak 9,5 trilyon dolara ulaştı. Bu değer, küresel ekonomik büyüme oranının üstünde bir artışı temsil ediyor. Türk markalarının da benzer bir ivmeyle küresel ölçekte değer kazanabilmesi için ulusal ve uluslararası desteklerin önemi büyük.