Hazine ve Maliye Bakanlığı, yeni yılda yürürlüğe girecek düzenlemelerle dijital uygulamalarını daha da yaygınlaştıracak. 2012 yılından bu yana elektronik fatura uygulamasına dahil olma zorunluluğu bulunan mükellefler ile Türk Ticaret Kanunu'nun ilgili hükümleri kapsamında bağımsız denetime tabi şirketlerin e-Defter uygulamasına dahil olmaları zorunlu tutulurken, bu kapsamda yaklaşık 720 bin mükellefin defterleri elektronik ortamda işleniyor.
Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin tamamı 1 Ocak 2025'ten itibaren e-Defter uygulamasına dahil olması planlandı. Söz konusu mükelleflerin defterleri elektronik ortamda tutulacak. Yürürlüğe girecek uygulamayla, yaklaşık 1 milyon yeni mükellefin e-Defter tutması düşünülüyor. Bu sayede kağıt, yazıcı ve noter masrafları gibi maliyetlerden tasarruf edilebilecek. e-Fatura ve e-Arşiv Fatura sistemine dahil olmayan mükellefler, yeni yıldan itibaren vergiler dahil 3 bin lirayı aşan faturaları, 1 Ocak 2026'dan itibaren de tutar sınırı olmadan tüm faturaları elektronik ortamda düzenleyebilecek.
Aynı zamanda Yurt dışına çıkış harcı ödemelerinde de yeni dönem başlayacak. Buna göre, 1 Ocak 2025'ten itibaren harcın fiziki olarak pul alınarak ödenmesi uygulaması sona erecek.