Dolar currency
37,9090
-0.12%
YatırımX Gündem İstanbul Valiliği, İkinci El Alım Satımına Belge Zorunluluğu Getirdi

İstanbul Valiliği, İkinci El Alım Satımına Belge Zorunluluğu Getirdi

İstanbul Valiliği, ikinci el eşya ve hurda alım satımına dair yeni bir düzenleme getirerek, bu işlemlerle ilgili belgeler oluşturulmasını zorunlu hale getirdi. Valilik, İstanbul'da faaliyet gösteren ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelerin, gerçekleştirdikleri her işlem için belirli bilgileri içeren bir belge düzenlemelerini talep etti. Yeni uygulama, İstanbul'daki güvenlik sorunlarının azaltılması ve çalıntı eşyalara karşı etkili bir mücadele amacı taşıyor.

Yeni düzenlemeye göre, ikinci el eşya alım satımı yapanlar, işlem sırasında alıcı ve satıcının kimlik bilgileri, adresi, alınan ya da satılan eşyanın miktarı ve özelliklerine dair ayrıntılı bilgileri içeren bir "İkinci El Malzeme Alım-Satım Belgesi" oluşturmak zorunda olacak. Ayrıca, bu belgelerin yasal olarak geçerli olması için her işlemde mutlaka bir imza alınması gerekiyor.

Valilik, işletmelere güvenlik önlemleri de getiriyor. İkinci el eşya ve hurda satışı yapan işletmeler, bu işlemler sırasında güvenlik kameraları kurmak ve mağaza içindeki eşyalara dair detaylı bir envanter listesi oluşturmak zorunda kalacak. Bu kameralar, olası suçların önüne geçmek ve çalıntı eşyaların satışını engellemek amacıyla kullanılacak.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *