Anadolu Grubu, 2024 yılında güçlü finansal performans sergileyerek konsolide bazda satış gelirlerini %4,0, FAVÖK’ünü ise %10,6 artırmayı başardı. Holding’in konsolide ana ortaklık net kârı 5,2 milyar TL olarak kaydedildi. TMS 29’un (enflasyon muhasebesi) etkisi hariç tutulduğunda, satış gelirleri %60,3, FAVÖK ise %54,8 oranında bir artış gösterdi. Konsolide net kâr ise bir önceki yıl ile paralel olarak 22,9 milyar TL seviyelerinde gerçekleşti.
Anadolu Grubu İcra Başkanı Burak Başarır, 2024 yılının hem makroekonomik hem de jeopolitik zorluklarla dolu bir yıl olduğunu belirterek, “Zorlu koşullara rağmen, değer yaratma hedefimizden ödün vermeden faaliyetlerimizi sürdürdük. Proaktif yönetim anlayışımız, sıkı bilanço yönetimimiz ve çeşitlendirilmiş portföyümüz sayesinde bu yılı başarıyla tamamladık,” dedi. 2025 yılı için en önemli odak alanlarını ise global belirsizlikler, yüksek enflasyon ve jeopolitik gelişmeler olarak sıraladı.
Başarır, Meşrubat Grubu'nda bazı pazarlarda yaşanan satış baskılarına rağmen doğru stratejilerle dayanıklılık sağladıklarını ifade etti. “Doğru fiyatlandırma, saha uygulama yetkinliği ve dengeli ürün portföyü ile zorlukları etkili bir şekilde yönettik. Pazar dinamiklerinin iyileşmesiyle yılın son çeyreğinde hacim büyümesi sağladık,” diye ekledi. Bira Grubu ise her çeyrekte başarılı bir hacim büyümesi gösterdi ve yıl sonunda bu büyüme beklentilerin üzerinde gerçekleşti.
Migros Grubu, çift haneli gelir büyümesi ve pazar payı kazanımı ile başarılı bir performans sergiledi. Yılın ilk yarısındaki iş gücü maliyetlerindeki artışın kârlılığa olumsuz etkisi, ikinci yarıda azalma eğilimine girerek, yıl başındaki beklentilerin üzerinde bir performans sağladı.
Bilanço yapısındaki büyük dönüşümün de başarıyla sürdürüldüğünü belirten Başarır, TMS 29’un etkisi hariç tutulduğunda, 2018 yılında 3,6x olan net borç/FAVÖK oranının 2024 sonunda 0,4x seviyesine gerilediğini vurguladı. Bu gelişmelerle birlikte grup şirketlerinden elde edilen temettü tutarlarında düzenli artış kaydedildi.