Türkiye otomotiv sektörü, 2025 yılının Mart ayı itibarıyla toplam 116.900 araç satışıyla rekor bir seviyeye ulaştı. EBS Danışmanlık tarafından açıklanan verilere göre, Renault, 12.095 araç satışı ve %10,35’lik pazar payıyla liderliği kaptı. Peugeot ise 11.177 araç satışı ve %9,56’lık payla ikinci sırada yer aldı.
2024’te Fiat Önde Gidiyordu
Geçtiğimiz yıl, yani 2024’ün Mart ayında, Fiat 14.699 araç satışı ve %13,38’lik pazar payıyla lider konumdaydı. Renault, 13.155 araç satışı ve %11,98’lik payla ikinci sıradaydı. Ford ise 8.324 araç satışı ve %7,58’lik payla üçüncü olmuştu. Ancak 2025’te Fiat’ın satışları 9.025’e gerileyerek %7,72’lik bir pazar payına düştü ve üçüncü sıraya yerleşti.
2023’te de Fiat Hakimiyeti
2023’ün Mart ayı verilerine baktığımızda, Fiat 20.521 araç satışı ve %19,75’lik pazar payıyla açık ara öndeydi. Ford 11.228 araç satışı ve %10,80’luk payla ikinci, Peugeot ise 8.857 araç satışı ve %8,52’lik payla üçüncü sıradaydı. Üç yıl içinde Fiat’ın pazar payında ciddi bir düşüş yaşandığı dikkat çekiyor.
Toyota ve Ford Yükselişte
2025’te dikkat çeken markalardan biri Toyota oldu. 8.539 araç satışı ve %7,30’luk pazar payıyla dördüncü sıraya yerleşen Toyota, 2024’te %4,84 olan payını artırdı. Ford da 8.362 araç satışı ve %7,15’lik payla beşinci sırada yer alarak istikrarlı bir yükseliş gösterdi.
Chery ve Çinli Markalar Dikkat Çekiyor
Çinli markalar arasında Chery, 2025’te 2.916 araç satışı ve %2,49’luk pazar payıyla 14’üncü sırada yer aldı. 2024’te 6.011 araç satışı ve %5,47’lik payla altıncı sırada olan Chery’nin satışlarında düşüş yaşansa da, Çinli markaların Türkiye pazarındaki varlığı hissedilmeye devam ediyor. BYD ise 2.870 araç satışı ve %2,46’lık payla 16’ncı sırada yer aldı.
Lüks Segmentte Mercedes ve BMW
Lüks segmentte Mercedes, 2025’te 4.258 araç satışı ve %3,64’lük payla 10’uncu sırada yer alırken, BMW 3.706 araç satışı ve %3,17’lik payla 12’nci oldu. Audi ise 1.811 araç satışı ve %1,55’lik payla 19’uncu sırada kendine yer buldu.
Genel Değerlendirme
Türkiye otomotiv pazarı, 2023’te 103.929 araç satışından 2024’te 109.828’e, 2025’te ise 116.900’e yükselerek büyümeye devam ediyor. Ancak markalar arasındaki rekabet giderek kızışıyor. Fiat’ın üç yıl içindeki liderlik kaybı, Renault ve Peugeot’nun yükselişi, Toyota ve Ford’un istikrarlı büyümesi dikkat çekiyor. Çinli markaların pazardaki etkisi ise önümüzdeki yıllarda daha da artabilir.
EBS Danışmanlık, verilerin yalnızca binek araç satışlarını kapsadığını ve hafif ticari araçları içermediğini belirtti.