Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinde yapılan değişiklikler Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu değişikliklere göre, acenteler için bazı yeni düzenlemeler getirildi.
Eskiden Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen uygunluk belgeleri artık SEDDK tarafından düzenlenecek. Uygunluk belgesi almak isteyen acentelerin başvuruları TOBB tarafından değerlendirilerek SEDDK'ya elektronik ortamda sunulacak.
Bireysel emeklilik aracısı ünvanına sahip kişilerin teknik personel olabilmeleri için SEGEM tarafından düzenlenen teknik personel yeterlilik sınavını geçmeleri ve gerekli mesleki deneyim sürelerini tamamlamaları gerekecek.
Tüzel kişi acentelerin sahip olmaları gereken asgari ödenmiş sermaye miktarı belirlendi. Ayrıca şube açacak acentelerin merkez ve şube için belirlenen asgari sermaye tutarları da açıklandı.
Sigorta poliçelerinin düzenlenmesi ve primlerin tahsilinde acente ile sigorta şirketi arasındaki komisyon ve diğer menfaatler hakkında bilgilendirme usul ve esasları SEDDK tarafından belirlenecek. Acentelerin bilgi işlem altyapılarını belirlenen usul ve esaslara uygun hale getirmeleri gerekecek.
Yönetmelikte yer alan uygunluk belgesinin iptali başlığı, acenteler için alınacak tedbirler ve uygunluk belgesinin iptali şeklinde yeniden düzenlendi. Kurumca uyarılan acentelerin faaliyetleri durdurulabilecek veya uygunluk belgeleri iptal edilebilecek.
Yönetmelikte yapılan diğer değişiklikler arasında sürekli eğitim başlığının Yenileme eğitimi olarak değiştirilmesi, asgari ödenmiş sermaye tutarlarının güncellenmesi ve Kurulun yetkilerine ilişkin maddelerin eklenmesi yer alıyor.