Türk dizi sektörü, 150'nin üzerinde ülkeye ihracat yapıyor ve dijital platformlar aracılığıyla bu sayı 200'e yaklaşıyor. Orta Doğu ve Latin Amerika ülkeleri başta olmak üzere, ABD, Avustralya ve Avrupa'da Türk dizilerinin sıkı takipçileri bulunuyor.
Televizyonların yanı sıra dijital platformların ürettikleri Türk yapımların dünya genelinde 1 milyar tekil izleyici tarafından izlendiği tahmin ediliyor. Geçen yıl 300'den fazla yerli yapımı ihraç eden sektörün elde ettiği gelir ise 500 milyon doları aştı.
Türkiye'de RTÜK lisansıyla içeriklerini yayınlayan Netflix'in verilerine göre, 2021'den bu yana 47 Türk içeriği haftalık Global Top 10 listelerinde yer aldı. Yerli içerikler, 92 ülkede en çok izlenenler arasında yer alırken, izleyicilerin gösterdiği ilgiyle 4 yılda 184 haftada ülkelerin en iyi 10 içeriği arasına girdi.
Türk dizileri, Kültür ve Turizm Bakanlığınca yurt dışında yapılan ülke tanıtımlarına yönelik ilgiyi artırıyor. Dizilerin çekildiği mekanlara ilgi duyan izleyiciler, Türkiye'nin açtığı ülke tanıtım stantlarında bu mekanlar hakkında bilgi edinme fırsatı buluyor. Türk dizileri, ülkenin kültürünü ve mekanlarını uluslararası izleyicilere tanıtarak Türkiye'ye ziyaretçi çekme konusunda çeşitli fırsatlar sunmaktadır.