Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, ocak-mart döneminde bir önceki yıla göre %6,5 daralarak 276 bin 284 adet seviyesine geriledi. Bu veriler, otomotiv sektöründe belirgin bir düşüşü gösteriyor. Pandemi ve ekonomik belirsizlikler nedeniyle otomobil satışları olumsuz etkilenmeye devam ediyor.
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,5 daralarak 276 bin 284 olarak kaydedildi.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, ocak-mart döneminde otomobil satışları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,1 azalarak 223 bin 793'e geriledi. Hafif ticari araç satışları ise yüzde 15,5 düşüşle 52 bin 491 adede geriledi.
Mart ayında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6,4 daralarak 116 bin 900 olarak kaydedildi. Aynı dönemde otomobil satışları ise yüzde 5,5 artarak 91 bin 828'e yükseldi.
Hafif ticari araç pazarı ise yüzde 10,2 büyüyerek 25 bin 72 adede ulaştı.
Pazarın yüzde 82,2'sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller yüzde 56,1 payla öne çıkarken, B segmenti otomobiller yüzde 25,9 pay aldı.
En çok tercih edilen gövde tipi yüzde 59,7 payla SUV otomobiller oldu. SUV otomobilleri, yüzde 23,8 payla sedan ve yüzde 15,6 payla H/B otomobiller takip etti.
Benzinli otomobil satışları yüzde 49,6 payla öne çıkarken, hibrit otomobiller yüzde 28,5 pay aldı. Elektrikli otomobil satışları yüzde 13,2, dizel otomobil satışları yüzde 8,3 ve otogazlı otomobil satışları ise yüzde 0,3 pay elde etti.
160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 10,6 pay alırken, 160 kW üstü elektrikli otomobil satışları yüzde 2,6 paya sahip oldu. Otomatik şanzımanlı otomobiller yüzde 94,6 payla öne çıkarken, manuel şanzımanlı otomobiller yüzde 5,4 paya ulaştı.
Hafif ticari araç pazarında van gövde tipi yüzde 74,6 payla en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 11,1 payla ikinci sırada yer aldı.