Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2025 yılı için eğitim sisteminde yapılacak önemli değişiklikleri duyurdu. Bakan Tekin, ilkokullarda karne yerine gelişim raporu uygulamasının başlayacağını, yeni öğretmen atamaları için Akademi Giriş Sınavı'nın uygulanacağını ve sınav sistemindeki bazı yeniliklere dair çalışmaların sürdüğünü açıkladı. İşte Bakan Tekin’in açıklamalarından öne çıkan başlıklar:
İlkokullarda Karne Yerine Gelişim Raporu
2025 eğitim-öğretim yılında, ilkokullarda geleneksel karne uygulaması yerine gelişim raporu sistemine geçilecek. Bu raporlar, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini daha ayrıntılı şekilde takip etmeyi hedefliyor.
Yeni Eğitim Yılı İçin Düzenlemeler
Bakan Tekin, yılbaşı kutlamalarıyla ilgili yapılan değişiklikleri de hatırlatarak, okullarda gereksiz maddi külfetlere yol açacak aktivitelerden kaçınılması gerektiğini vurguladı. Ayrıca, mezuniyet törenlerinin yasaklanmadığını, ancak okullarda daha sade bir şekilde yapılmasını önerdiklerini belirtti.
Özel Okul Ücretlerine Düzenleme
Özel okulların yıllık ücretleri 180-200 bin TL arasında değişirken, Bakan Tekin, enflasyon oranında zam yapamayan okulların farklı alanlarda telafi yapma yoluna gittiğini açıkladı. Bu konuda özel okul ücretleri ve fahiş kitap satışlarıyla ilgili yeni bir yönetmelik hazırlığı olduğunu belirtti.
2024 KPSS ve Yeni Öğretmen Atamaları
Bakan Tekin, 2024 yılı KPSS’ye giren öğretmen adayları için kadro dağılımlarının yapıldığını, bunun ardından öğretmen atamalarının yapılacağını duyurdu. Ayrıca, öğretmen akademisinin henüz yürürlüğe girmediğini belirterek, mevcut prosedürle atamaların gerçekleştirileceğini ifade etti.
2025'te KPSS Yerine Akademi Giriş Sınavı (AGS)
2025 yılında, öğretmenlik mesleğine adım atacak adaylar için KPSS yerine Akademi Giriş Sınavı (AGS) uygulanacak. AGS sonuçlarına göre Millî Eğitim Akademisi’ne giriş yapılacak ve ardından adaylar öğretmen olarak istihdam edilecek.
Mülakatlar ve Sıralama Değişiklikleri
Bakan Tekin, mülakat sınavları ve sıralama değişiklikleri ile ilgili eleştirilere yanıt verdi. Sıralamanın, adayların mülakat performansına göre değişebileceğini belirterek, mülakatın adaletli bir şekilde yapıldığını vurguladı. Eleştirilen sıralama değişikliklerinin, adayların performanslarına dayalı olarak küçük farklarla gerçekleştiğini ifade etti.
Okul Önünde Kumanya Dağıtımına Karşı Duruluyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin okullar önünde kumanya dağıtmasıyla ilgili tartışmalara değinen Tekin, bu tür uygulamalara karşı olduklarını belirtti. Hukuk devleti ilkeleriyle çelişen, çocukların güvenliğini riske atan uygulamaların önüne geçilmesi gerektiğini vurguladı.
Suriye'ye Eğitim Yardımları
Suriye’deki eğitim sorunlarına dikkat çeken Bakan Tekin, Türkiye’nin eğitim yardımına devam edeceğini söyledi. Özellikle öğretmen eğitimi ve ders kitabı yazma gibi süreçlerde Suriye'ye destek sunulacağını belirtti.
LGS’nin Geleceği ve Müfredat Düzenlemeleri
Lise Geçiş Sınavı (LGS) ile ilgili olarak Bakan Tekin, sınavın kaldırılmasının söz konusu olmadığını, ancak sınavın içeriğinde bazı değişiklikler yapılacağına işaret etti. Yeni müfredatla uyumlu hale getirilmesi planlanan sınavın içeriği üzerinde çalışmaların sürdüğünü söyledi.
BİLSEM’de Yeni Dönem
Bakan Tekin, BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezleri) için yeni bir zekâ testi uygulamasının başlatılacağını duyurdu. Bu uygulama, yerli ve millî zekâ testinin ilk kez kullanılacağı bir sistemle yapılacak. BİLSEM sınavlarında artık bu testlerin yer alacağı belirtildi.
Sosyal Medyada Fenomen Öğretmenlik ve CİMER Şikâyetleri
Sosyal medyada öğretmenlerin fenomen olma yolunda attığı adımların öğrenciler ve veliler tarafından şikâyet konusu olduğunu belirten Tekin, bu tür uygulamalara karşı sıkı denetim ve düzenleme yapılacağını söyledi. CİMER’e gelen şikâyetlerde, öğrencilerin rahatsız edildiği ve rencide edici paylaşımlar yapıldığına dikkat çekti.
Laiklik Tartışmalarına Son Nokta
Son olarak, laiklik konusundaki tartışmalarla ilgili bir açıklama yapan Tekin, eğitim sistemindeki hiçbir değişikliğin, ülkenin laiklik ilkesiyle çelişmediğini ve bu konuda yapılan tartışmaların yersiz olduğunu ifade etti.
Bakan Tekin, 2025 yılına yönelik bu düzenlemelerin, eğitimde kaliteyi artırmayı ve öğrencilere daha kapsamlı bir gelişim fırsatı sunmayı amaçladığını belirtti.