YatırımX Gündem Rekabet Kurulu’ndan ZES ve Otoyol AŞ’ye 7,7 Milyon TL Ceza!

Rekabet Kurulu’ndan ZES ve Otoyol AŞ’ye 7,7 Milyon TL Ceza!

Rekabet Kurulu, İstanbul-İzmir (O-5) Otoyolu'nun işletmecisi Otoyol İşletme ve Bakım AŞ (OİB) ile elektrikli araç şarj istasyonu işletmecisi ZES Dijital Ticaret AŞ (ZES) hakkında yürüttüğü soruşturmayı uzlaşma ve taahhüt süreçleriyle tamamladı. Bu kapsamda, ZES'e 1 milyon 707 bin 963 lira, OİB’ye ise 6 milyon 25 bin 704 lira olmak üzere toplamda 7,7 milyon lira idari para cezası uygulandı.

Rekabet Kurulu, İstanbul-İzmir Otoyolu’nu (O-5) işleten Otoyol İşletme ve Bakım AŞ (OİB) ile elektrikli araç şarj istasyonu işletmecisi ZES Dijital Ticaret AŞ (ZES) hakkında yürüttüğü soruşturmayı tamamladı. Soruşturma, OİB’nin otoyoldaki şarj hizmeti pazarında ayrımcılık yapıp yapmadığı ve ZES’e sağlanan münhasırlığın rekabeti ihlal edip etmediği iddiaları üzerine başlatılmıştı.

Kurul, yapılan incelemeler sonucunda iki şirketin de rekabet kurallarını ihlal ettiğini belirledi. ZES’e 1 milyon 707 bin 963 lira, OİB’ye ise 6 milyon 25 bin 704 lira olmak üzere toplamda 7,7 milyon lira idari para cezası uygulandı.

Münhasırlık Kabul Edildi, Şarj Hizmetleri Pazarı Rekabete Açıldı

OİB’nin "Oksijen" adıyla otoyol tesisleri işletmesi, ZES’in ise elektrikli araç şarj istasyonları alanında faaliyet gösterdiği belirtilirken, iki şirket arasındaki sözleşme kapsamında ZES’e tanınan münhasırlığın rekabeti engellediği tespit edildi. Uzlaşma süreci sonunda OİB ve ZES, bu ihlali kabul etti ve Kurul, uzlaşmaya bağlı olarak cezalarda %25 indirim uyguladı.

Ayrıca, OİB, otoyoldaki şarj istasyonu kurulum ve işletme süreçlerinde teşebbüsler arasında ayrımcılığa yol açan sözleşme hükümlerine ilişkin taahhütlerde bulundu. Buna göre, OİB, O-5 Otoyolu'nda herhangi bir şirketle münhasır sözleşme yapmayacak, mevcut anlaşmalarını rekabet kurallarına uygun şekilde düzenleyecek ve 5 yıl boyunca her 6 ayda bir Rekabet Kurumu’na uyum raporu sunacak.

Bu kararlarla birlikte, O-5 Otoyolu’ndaki elektrikli araç şarj istasyonu pazarının rekabete açıldığı ve tüketicilerin daha fazla alternatiften yararlanabileceği vurgulandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *