Mavi Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin (MAVI) 2024 yılı dördüncü çeyrek finansal sonuçları açıklandı. Şirketin finansal performansına ilişkin İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’den gelen değerlendirmeye göre, net kâr piyasa beklentilerini belirgin şekilde aşarken, satış gelirlerinde reel bazda hafif bir gerileme yaşandı.
Finansal Performans ve Beklentilerle Karşılaştırma
Mavi, 4Ç24’te 95 milyon TL net kâr açıkladı. Bu rakam, piyasa tahmini olan 225 milyon TL’nin altında kalsa da İş Yatırım’ın 66 milyon TL’lik öngörüsünü geçti. Önceki yılın aynı çeyreğindeki 41 milyon TL net kâra kıyasla önemli bir artış sağlandı. Beklentilerin altında kalan piyasa tahmininin, yüksek efektif vergi oranı ve faaliyet giderlerinden kaynaklandığı ifade ediliyor.
Net satış gelirleri yıllık bazda reel olarak %1 düşüşle 9,15 milyar TL’ye geriledi. Türkiye gelirleri %1 oranında artarken, perakende gelirleri %1 daralma gösterdi. Türkiye’de bire-bir satışlar TL bazında %3,9, adet bazında ise %3 düştü. Uluslararası gelirler sabit kur etkisi ve makroekonomik zorluklar nedeniyle %15 gerilerken, döviz bazında %6 artış kaydetti.
Karlılık ve Operasyonel Performans
Şirketin faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK), 1,17 milyar TL olarak gerçekleşerek piyasa beklentileriyle uyumlu geldi. FAVÖK marjı, UMS-29 muhasebe standartlarının etkisi ve yıl ortasında yapılan %25’lik maaş artışına rağmen 80 baz puan artarak %13,5 seviyesine yükseldi. Vade farkı giderleri hariç tutulduğunda ise FAVÖK marjında yıllık bazda 70 baz puan daralma olduğu görülüyor.
UMS-29’un etkisi hariç tutulduğunda, Mavi’nin 4Ç24 finansal sonuçları şu şekilde:
Gelir: 8,69 milyar TL (+%44 yıllık artış)
FAVÖK: 1,64 milyar TL (+%25 yıllık artış)
Net Kâr: 713 milyon TL (+%3 yıllık artış)
Öne Çıkan Gelişmeler
Şirketin güçlü nakit üretimi dikkat çekti. Net nakit pozisyonu, 2023 yıl sonundaki 3,7 milyar TL’den 2024’te 5,4 milyar TL’ye yükseldi. Faaliyetlerden sağlanan nakit akışı yıllık bazda yatay seyretti (2023: 6,425 milyar TL, 2024: 6,305 milyar TL). Stok yönetimi konusunda ise Mavi, yeni sezon İlkbahar-Yaz koleksiyonunun stoklarda olduğunu ve geçen yılın aynı dönemine göre yalnızca %2,5’lik bir artış yaşandığını açıkladı.
1Ç25 Görünümü ve 2025 Beklentileri
Şubat 2025’te soğuk hava koşullarının etkisiyle Türkiye’de perakende satışlar %20, online satışlar ise %41 büyüme gösterdi. Mart ayının ilk 17 gününde ise perakende satışlar %42, online satışlar %61 artış kaydetti.
Mavi, 2025 yılı için şu hedefleri belirledi:
Ciro: UMS-29 hariç %35 büyüme
FAVÖK marjı: +%20 (UFRS-16 hariç %17)
Yatırım harcamalarının satışlara oranı: %5 (2024’te %4)
Mağaza Açılışları: 20 yeni mağaza, 15 mağaza genişletme
Kuzey Amerika’daki büyüme: 8 yeni mağaza açılışı
UMS-29 raporlamasına göre, 2025’te düşük-orta tek haneli reel ciro büyümesi ve %17,5’in üzerinde FAVÖK marjı bekleniyor. Genel olarak Mavi’nin 2025 beklentileri, İş Yatırım’ın öngörüleriyle uyumlu.