YatırımX Piyasa TKNSA Toplantısı Marbaş Menkul Değerler Tarafından Değerlendirildi

TKNSA Toplantısı Marbaş Menkul Değerler Tarafından Değerlendirildi

Marbaş Menkul Değerler, Teknosa (TKNSA) tarafından düzenlenen toplantıya yönelik değerlendirmesini yatırımcıları ile paylaştı.

Marbaş Menkul Değerler, Teknosa (TKNSA) ile ilgili yatırımcıları için gerçekleştirdiği toplantının değerlendirmesini paylaştı.

Teknosa, 2000 yılında Sabancı Holding bünyesinde kurulmuş ve 2012’den bu yana Borsa İstanbul’da işlem görmektedir. "Herkes İçin Teknoloji" sloganıyla hareket eden şirket, müşteri memnuniyetini her an her yerden kolay erişim sağlayarak artırmayı hedeflemektedir. Teknosa, "Yeni Neslin Teknosası" vizyonuyla dijital dönüşüm ve müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsemiş bir teknoloji perakendecisidir.

Şirket, sadece ürün satışıyla sınırlı kalmayıp, fiziksel ve dijital dünyayı birleştirerek müşterilerin teknolojiyle ilgili her ihtiyacını karşılamayı amaçlayan bir "fijital" perakendeci olarak öne çıkmaktadır. Teknosa, mağazalarındaki varlığını güçlü tutarken, gelişmiş bir online platform ve pazaryeriyle çok kanallı bir alışveriş deneyimi sunmaktadır.

Teknosa, müşterilerine geniş bir ürün yelpazesi sunarak televizyonlardan, ses sistemlerine, beyaz eşyalardan küçük ev aletlerine kadar birçok kategoriye hitap etmektedir. Bunun yanı sıra, kendi markaları ve hizmetleriyle de değer yaratmaktadır. Preo, Tekno Hizmet, TeknoClub, Teknosa Cell ve İklimsa gibi markalarla sektördeki gücünü artırmaktadır.

Pazaryeri platformu, 200 binin üzerinde ürün çeşidi ve 1050'yi aşkın satıcıyla müşterilerine geniş bir seçenek sunmaktadır. Şirket ayrıca, müşteri deneyimini iyileştirme adına yapay zeka destekli çözümler üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir. Teknosa, dijital konseptlerle mağazalarını yenilerken, online platformlarını geliştirmekte ve müşteri hizmetlerini yapay zeka asistanlarıyla güçlendirmektedir.

Teknosa, makroekonomik koşullar ve TMS 29 düzenlemeleri ışığında finansal sürdürülebilirlik ve operasyonel verimliliği ön planda tutmaktadır. Şirket, etkin işletme sermaye yönetimi ve maliyet optimizasyonu ile güçlü operasyonel performans elde etmeyi hedeflemektedir. Ayrıca dijital dönüşüm yatırımları ve tedarik zinciri iyileştirmeleri ile operasyonel verimliliğini artırmaya yönelik stratejiler geliştirmektedir.

Türkiye Teknoloji Pazarı ve Teknosa’nın Yeri

Türkiye'deki teknoloji ürünleri pazarı, zincir mağazalar, geleneksel kanallar, bilgisayar mağazaları, telekom bayileri ve teknoloji marketleri gibi beş farklı satış kanalıyla işlem görmektedir. 2024 yılı itibarıyla Teknosa’nın da içinde bulunduğu teknoloji marketlerinin pazardaki payı %27'ye çıkmıştır. GfK tarafından yapılan Teknoloji Perakende Panel Araştırması'na göre, 2024 yılı sonunda tüketici elektroniği pazarının büyüklüğü 950 milyar TL’ye ulaşırken, önceki yıla kıyasla %0,6’lık bir reel büyüme kaydedilmiştir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *