Her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nün içinde bulunduğu hafta, "Tüketiciyi Koruma Haftası" olarak kutlanıyor.
Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkan Vekili Aziz Koçal, Tüketiciyi Koruma Haftası kapsamında yaptığı açıklamada, tüketicilerin ayıplı mal, geç teslimat, kargo sorunları, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün teslimatı gibi konularda şikayetlerde bulunduğunu söyledi.
Ayıplı ürün şikayetinde özellikle ayakkabıların dikkat çektiğini belirten Koçal, "Aboneliklerde en çok GSM operatörlerine yönelik şikayetler geliyor. Son dönemde kargolardan da şikayetler artış gösterdi." değerlendirmesinde bulundu.
Koçal, tüketicilerin siparişlerinin haber verilmeden iptal edilmesi, ürünlerin görsellerle uyuşmaması, geç teslimat ve yanıltıcı indirimler gibi konularda şikayetçi olduğunu ifade ederek, fiyat artışları ve taklit ürünlerin de gündemde olduğunu belirtti.
Bu yılın ilk aylarında da e-ticaret platformları, GSM operatörleri ve kargolarla ilgili şikayetlerin devam ettiğini vurgulayan Koçal, tüketici şikayetlerine yönelik yaptıkları çalışmalara ilişkin bilgi verdi.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü, tüketici şikayetlerinde geçen yıl bir önceki yıla göre artış yaşandığını belirterek, "Ürün ve hizmet yelpazesinin genişlemesiyle birlikte tüketicilerin hak arama bilincinin artması önemli bir etken." açıklamasında bulundu.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, Ticaret Bakanlığı verilerine göre, tüketici başvurularının çoğunlukla perakende ticaret sektöründen geldiğini belirterek, tüketicilerin genellikle "ayıplı mal" ve "ayıplı hizmet" konularında şikayetlerde bulunduğunu dile getirdi.